تبلیغات
راه های لاغر شدن - اشتباهات رژیم لاغریتان را اصلاح کنید




Admin Logo
themebox Logo



تاریخ:یکشنبه 27 اسفند 1391-11:15 ق.ظ

نویسنده :رشیدی

اشتباهات رژیم لاغریتان را اصلاح کنید


اولین و رایج‌ترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب می‌شوند محاسبه غلط کالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است. بدترین روش برای شروع رژیم غذایی، کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن است. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد، بلکه مستقیما به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد. در این برنامه‌ها چربی بدن کاهش نمی‌یابد، بلکه در واقع تنها پروتئین از دست می‌رود که برای کلیه‌ها بسیار خطرناک است. هنگامی که این نوع رژیم‌ها موقتا قطع شوند فرد مجددا با افزایش وزن به صورت چربی مواجه می‌شود و اغلب می‌بینیم فرد حتی چاق‌تر از زمان قبل از رژیم شده است.

هرچه شب‌هنگام بخورید (فرقی ندارد چه ساعتی غذا بخورید) به چربی تبدیل می‌شود. میزان کل کالری روزانه در برابر تعداد کالری که می‌سوزانید، تعیین‌کننده کاهش یا افزایش وزن است.

مکمل‌های ویتامینی تمام احتیاجات بدن شما از جمله پروتئین، کربوهیدرات، املاح، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مورد نیاز را برآورده نمی‌کند، بلکه این باور غلط در مورد تغذیه و رژیم است. بسیاری از افرادی که رژیم کم‌کالری با مکمل‌های غذایی پروتئینی و ویتامینی دارند دچار مشکلاتی شده‌اند که به علت ناتوانی بدن برای تنظیم متابولیسم بوده است مخصوصا کلیه‌ها و کبد که نمی‌توانند با این نوع رژیم سازگار شوند.

مهم نیست چه زمانی از 24 ساعت کالری مصرف می‌کنید، نتیجه نهایی یکی است. فرمول پایه این است: کالری مصرفی در برابر کالری‌ای که می‌سوزانید. اگر در روز 3 بار و هر بار 400 کالری بخورید یا 1200 کالری را در یک وعده مصرف کنید، بدن شما این تفاوت را درک نمی‌کند ولی فراموش نکنید حذف وعده غذایی راه مناسبی برای رژیم موفق نیست زیرا اشتهای شما را بیش از حد تحریک می‌کند و نه‌تنها ناهار یا شام زیادتری می‌خورید بلکه در طول روز هم از انواع میان‌وعده‌ها مصرف می‌کنید.

برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث می‌شود وزن بدن به دلیل ذخیره‌سازی چربی افزایش یابد. اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدیدنظر کنید. به جای گرسنگی یک برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین كنید و بیشتر به باشگاه بروید. از میوه‌جات، سبزیجات، حبوبات، گوشت‌های کم‌چرب و ماهی استفاده و سعی کنید 4 یا 5 بار در هفته طبق یک برنامه منظم ورزش کنید.

ننوشیدن مقدار کافی آب در طول روز متابولیسم و سوخت و ساز بدن را کند می‌كند و ممکن است باعث اضافه وزن نیز بشود. آب ماده‌ای ضروری برای فعالیت‌های متابولیک بدن، از جمله سوزاندن کالری محسوب می‌شود. خوردن آب به جای انواع نوشابه نیز بسیار مناسب است. نوشابه‌ها معمولا زودتر احساس تشنگی را نسبت به آب از بین می‌برند، اما کالری‌های بی‌ارزشی دارند و باعث می‌شوند بعد از 30 دقیقه مجددا احساس گرسنگی کنید.

اشتباهات مهم در رژیم لاغری

خیلی از ما پس از افزایش وزن، راهی را برای حل این مشکل انتخاب می نماییم.از آنجا که امروزه افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، در بین دوستان و فامیل، هر کس تجربه ای را برای رژیم لاغری توصیه می نماید. کافی است ما در فردی که رژیم را توصیه می کند کاهش وزنی دیده باشیم، آن موقع با اطمینان بیشتری به توصیه های او عمل می کنیم. جالب آنکه بعضی اوقات، بدون آنکه نتیجه یک رژیم را دیده باشیم آن را تجربه می نماییم.
از آنجا که خیلی از اوقات این تجربیات نه تنها باعث کاهش وزن ما نمی شوند، بلکه عوارضی را به همراه دارند، توجه به یکسری از نکات در انتخاب رژیم غذایی باعث می شود همراه با کاهش وزن ، از عوارض ناخواسته جلوگیری کنیم. در این مقاله به ۶ اشتباه اساسی در بعضی از رژیم های لاغری اشاره می شود:
۱) کم نوشیدن آب
یکی از معضلات اساسی خیلی از ما، کم نوشیدن آب می باشد. علاوه بر آثار مهم فیزیولوژیک آب در کنترل وزن، دو نقش اساسی دیگر برای آب مطرح می باشد: اول آنکه آب برای انجام طبیعی سوخت و ساز (متابولیسم) بدن ضروری است. اگر دچار کمبود آب در بدن شوید، به دلیل کاهش متابولیسم، کاهش وزن شما دچار اختلال می شود. مطالعات نشان داده است کسانی که ۸ لیوان آب در روز می نوشند، انرژی بیشتری در طی روز می سوزانند. علاوه بر این، نوشیدن آب در تنظیم اشتها به ویژه جلوگیری از اشتهای کاذب موثر می باشد. خیلی از اوقات به ویژه در فصل تابستان افراد چاق در تشخیص بین تشنگی و گرسنگی دچار اشتباه شده و به طور ناخواسته غذای بیشتری می خورند. نوشیدن آب به طور منظم در تنظیم این اشتها موثر می باشد. لذا استفاده از یک لیوان آب در هر وعده اصلی غذایی و نیز در هنگام استفاده از میان وعده ها، راه حلی عملی برای جبران کمبود نوشیدن آب است.
۲) عدم مصرف لبنیات
خیلی از افراد چاق از مصرف لبنیات اعم از شیر، ماست و … به ویژه در صورت کم چرب بودن سر باز می زنند. خیلی از آنها این کار را به بهانه حساسیت به لبنیات انجام می دهند. مطالعات بیانگر آن است که مصرف لبنیات کم چرب به کاهش وزن کمک می نماید. بعضی محققین علت این کاهش وزن را مربوط به کلسیم موجود در لبنیات که باعث سوزاندن چربی می شود می دانند و جالب آنکه این اثر با استفاده از مکمل های حاوی کلسیم امکان پذیر نیست. بعضی دیگر اثر لبنیات در کنترل وزن را با مواد پروتئینی موجود در این مواد غذایی مرتبط می دانند. در هر صورت مصرف منظم لبنیات کم چرب به کاهش وزن کمک می کند.
۳) مصرف فراوان فست فود
امروزه خستگی کار روزمره و عدم حوصله برای تهیه غذا در منزل و از طرف دیگر، دسترسی آسان به فست فودها باعث مصرف بی رویه این نوع از غذاها گردیده است. هنوز هم خیلی از افراد تصور می کنند با توجه به حجم کم این نوع غذاها در برابر غذاهای سنتی در رستوران، انرژی زیادی را دریافت نمی نمایند، در حالی که واقعیت غیر از آن است. تحقیقات نشان داده است کسانی که در هفته بیش از دو بار فست فود می خورند، بیش از ۵ کیلوگرم افزایش وزن نسبت به افرادی که کمتر از یک بار در هفته از این نوع مواد غذایی استفاده می کنند، خواهند داشت.
۴) وزن کردن روزانه
خیلی از افراد چاق که تصمیم به اجرای رژیم لاغری می گیرند، به محض شروع رژیم، روزانه چندین بار بر روی وزنه می روند. این کار به دلیل تغییرات نامحسوس و گاه متناقض وزن در طی روز، منجر به ناامیدی و بی انگیزگی در ادامه دادن رژیم خواهد شد. از آنجا که کاهش وزن استاندارد، حداکثر یک کیلوگرم در هفته است توصیه می کنیم هفته ای یک بار در یک ساعت معین خود را وزن نمایید، نه بیشتر.
۵) تعیین هدف وزنی غیر منطقی
کم نیستند افراد چاقی که در هنگام شروع رژیم یک کاهش وزن ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرمی را برای یک مدت زمان کوتاه، هدف خود قرار می دهند. طبیعی است که این افراد با رژیم های لاغری سخت و بسیار کم کالری، کاهش وزن قابل توجهی در هفته های اول رژیم داشته باشند، ولی قطعا طولی نمی کشد که از رژیم خسته شده و دیگر آن سیر کاهش وزن برای آنان میسر نخواهد بود. از آن به بعد، عوارض این نوع از رژیم ها شروع می شود که نتیجه آن قطع رژیم و بازگشت سریع به وزن اولیه می باشد.
۶) عدم فعالیت بدنی
خیلی از افراد چاق در هنگام رژیم لاغری حاضرند تغذیه خود را حداقل برای مدت محدودی کنترل نمایند، ولی به بهانه های مختلف از جمله عدم وقت کافی از فعالیت بدنی چشم می پوشند. واقعیت آن است که اگرچه انرژی که شما می توانید با فعالیت بدنی بسوزانید، به مراتب کمتر از انرژی کاهش یافته در اثر رژیم لاغری می باشد، ولی مهم ترین اثر ورزش، جلوگیری از بازگشت سریع وزن در صورت عدم رعایت رژیم لاغری است. لذا هیچ رژیم لاغری بدون فعالیت بدنی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
foot pain conditions
دوشنبه 12 تیر 1396 10:25 ب.ظ
I am so happy to read this. This is the type of manual that needs to be given and not the accidental
misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing
this best doc.
foot pain cream walgreens
سه شنبه 6 تیر 1396 06:18 ق.ظ
Right here is the perfect webpage for anybody who wishes to understand this topic.

You understand so much its almost hard to argue with you (not that I personally would want to?HaHa).
You definitely put a fresh spin on a subject which has been discussed for ages.

Excellent stuff, just great!
BHW
جمعه 1 اردیبهشت 1396 04:01 ب.ظ
I do not even know how I ended up right here, but I thought this submit used to be great.
I do not realize who you're however certainly you are going
to a famous blogger in the event you are not already.
Cheers!
برنامه دریافت جدیدترین یوزرنیم و پسورد نود 32
شنبه 14 شهریور 1394 04:20 ب.ظ
ســــلام !
وبلاگتان زیباست!

ما برای کاربرانی که از آنتی ویروس نود 32 استفاده میکنند ، برنامه ای طراحی کردیم که بتوانند جدیدترین یوزرنیم و پسورد نود 32 را تنها با یک کلیک دریافت کنند.
این برنامه نیاز به نصب ندارد و حجم آن کمتر از 100 کیلوبایت میباشد و هیچگونه تبلیغات مزاحم به همراه خود ندارد!
با دانلود این برنامه از این پس تنها با یک کلیک و در کمتر از 3 ثانیه جدیدترین یوزر و پسورد آنتی ویروس خود را دریافت کنید.
این برنامه کاملا رایگان میباشد و دائما پشتیبانی و آپدیت میشود.
امکاناتی دیگر مانند مشاهده قیمت ارز و طلا و مشاهده جدول لیگ برتر و ... نیز به نرم افزار اضافه میشود.
برای دانلود به وبلاگ ما بیایید.
لطفا برای حمایت از ما ، وبلاگ ما را لینک کنید.
موفق باشید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





jazbe mardamoozeshe zaban online
italki
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سوئیچ Etherwan,تجهیزات شبکه EtherWAN سوئیچ شبکه اترون etherwan، خرید تجهیزات شبکه etherwan، تنها نمایندگی مجاز etherwan، نمایندگی محصولاتEtherWAN، نمایندگی etherwan در ایران  شرکت سامانه گستر برنا صاحب تنها نمایندگیEtherWAN